Mina tårtor!




hallonmousse och chokladmousse

chokladbottnar, första lagret är ahlgrens husvagnarfluff, andra lagret är passion/chilli chokladfluff och den är spacklad med vit chokladfluff (den är dock gjord efter både svärfars och min födelsedagstårta men hastjobb och inte motiverad :P)
Två av dom första jag gjorde :P Inte vackra alls :P

Svärfar Bertils födelsedagstårta, innehållandes hallonsylt, hallonmousse och pollyfluff. Spacklad med vanlijsmörkräm och täckt och dekorerad med Sp.

Min födelsedags tårta innehöll dumlefluff och jordgubbsmousse :)
Spacklad med smörkräm och täckt och dekorerad med sp, silverkulor och strössel

Lillens namngivelse tårtor! går att kolla på i min gamla blogg
Blå bebis tårta : mosadbanangrädde, mariannefluff, mörkbotten
Blått tåg tårta : gelehallonfluff, chokladpudding, ljusbotten
Krokodil tårta : mosade hallon, mörkchokladfluff, glassskräm, mörkbotten
Grönt tåg tårta: citronfromage, tobleronefluff, ljusbotten
Blommig tårta : mosade hallon,hallonmousse, milkyway fluff, mörkbotten
Grön bebis tårta : mosa dehallon, hallonmousse, pollyfluff, ljusbotten



Sebastians doptårtor
2 st tårtor är mörkbotten med mariannefluff och banangrädde
3 st är med ljusbotten och gelehallonfluff och chokladpudding.



Novalees doptårtor
1 st Gräddtårta, chokladpudding och glasskräm.
2 st Dumlefluff, jordgubbsmousse/mosade jordgubbar.
2 st Pollyfluff och mosade Hallon/hallonmousse


Annikas födelsedagstårtor (går ju inte att missa vad hon gör ;) )
Posten/lastbilstårtan: Mörkbotten,Blåbärsmousse,Marabou vinter fluff,Spacklad med Chokladgrädde
Grävmaskinstårtan: Ljusbottnar,Kokosmousse,Limemousse,Spacklad med Vaniljgrädde


Jultårtan: Ljusbotten,Pepparkaksmousse,Glöggmousse,Täckt och dekorerad med grädde

Det va tårtorna jag gjort hittills!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback