Att göra en prinsess/prinskrona!

Börja med en liten bit sp, anpassad självklart efter hur stor krona du tänkt göra!
Jag tänker visa en enkel variant då du använder en kantutstickare som "toppar" på kronan!
Ni ser det jag använt till hjälp, en bit sp, en kavel, utstickaren och ett vinglas,  lite florsocker så det inte fastnar!

Kavla ut sp! Se till så att den inte sitter fast i underlaget!

Tryck ut och skär till kronan!

Fäst ändarna vid varandra (jag använde lite vatten och tröck lätt ihop dom)
Lägg på glaset så att det torkar ihop!
(jag lät mitt torka över natten)

Sätt på tårtan med övrig dekoration :)
Kommentarer
Postat av: Ella

Tack för alla tips! Vilka underbara tårtor och bakelser du gjort! Helt fantastiska! Bakning är för mig en stor passion,älskar det verkligen :)

2011-03-30 @ 18:34:36
URL: http://tvillingrockers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback